ABS EXERSICES

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tights, NLYSport (here!) / Top, NLYSport (here!) / Shaker + BCAA, FEMIMAL (here!)


Idag stod mage/core på schemat. Brukar lägga magpasset i mitten på veckan då jag tycker det är skönt med ett lite “lättare” pass mellan varven av de större muskelgrupperna. Jag tränar mage en gång i veckan och då kör jag endast mage som muskelgrupp. För att få upp flåset lite innan jag är klar brukar jag köra cardio av något slag. Idag blev det följande övningar och 45 min PW som avslut.

  • Raka liggande benlyft på bänk, alt. med pilatesboll mellan benen. Antal: 15 x 3.  
  • Sido liggande benlyft på golv, alt. med pilatesboll mellan benen. Antal: 20 x 3 (10 på varje sida).
  • Sido crunches i kabelmaskin, 20kg. Antal: 20 x 3 (10 på varje sida).  
  • Raka crunches i kabelmaskin,  55kg. Antal 15 x 3.
  • Planka med rotation på rotationsplatta, Antal raka: 25 x 3, Antal sido: 30 x 3 (15 på varje sida). 
  • Brutalbänk, Antal: 15 x 3.
  • Fällkniv med böjda ben, sittande på “halv pilatesboll” stöd med armar. Antal: 20 x 3.
  • Wood chop low i kabelmaskin, 15kg. Antal 20 x 6.

Ovanstående övningar kör jag ofta i triset (tre övningar åt gången), där jag blandar raka med sneda övningar.

Hoppas ni vill testa detta upplägg vid nästa magpass. Kommentera gärna också vad ni tyckte eller er favorit magövning som ni vill dela med er av :)

Kör hårt!

Love, L

——

Today was  stomach/ core on the schedule. Usually I add my abs workout in the middle of the week, because it’s nice to have a little ‘easier’ workout between the turns of the major muscle groups. I training abs once a week and then it’s only stomach as muscle group. To get up the breathing a bit before I finish I do cardio of any kind. Today was the following exercises and 45 minutes PW completed.

 

  • Straight leg lifts lying on the bench, alt. with pilates ball between his legs. Number: 15 x 3.
  • Side lying leg raises on floor, alt. with pilates ball between his legs. Quantity:  20 x 3 (10 on each side).
  • Side crunches in the cable machine, 20kg. Quantity: 20 x 3 (10 on each side).
  • Straight crunches the cable machine, 55kg. Quantity: 15 x 3.
  • Plank with rotation of the rotary plate, straight- Quantity: 25 x 3, side- Quantity: 30 x 3 (15 on each side).
  • Brutal Bench, Quantity: 15 x 3.
  • Folding knife with curved legs, sitting on the “half pilates ball ‘support with arms. Quantity: 20 x 3.
  • Wood chop low in the cable machine, 15kg. Quantity: 20 x 6.

 

 I often run the exercises above in triset (three exercises at a time), where I mix straight with oblique exercises.

Hope you want to test this approach at your next abs workout. If you want, comment what you thought or share your favorite abs exercise with me :)

Let´s do it!

Love, L

Posted in T R A I N I N G.

3 Comments

Leave a Comment