Monday Booty Session


 

Hej Babes!

Tänkte de var dax att dela ett nytt rump pass med er. Fick till ett grymt bra imorse så de kunde inte bli mer lägligt :) Såhär såg de varje fall ut. Ska också nämna att de tre första övningarna är dem som är med i videon ovan. Har haft lite problem med uppladdningen på Youtube idag så jag får ursäkta kvalitén om den är dålig <3

  1. Lounges on Flowin with 10kg, 12×3 each leg.
  2. One leg Hip Thrust in BootyBuilder 20kg, 8×3 each leg.
  3. Squats with T-bar 30-40kg, 15×3.
  4. Hip Thrust in Bootybuilder 40kg, 15×3.
  5. One leg step up on bench in Smith machine with bar behind the neck 30kg, 10×3.
  6. Deadlift in Smith 50-60kg, 15×4.
  7. Back kicks with resistance band, 25×3 each leg
  8. Hip Thrust with feet on bench and resistance band round knees (press your knees out in the top position), 20×3.
  9. Side kicks with resistance band, 20×3.
  10. Squats in Cable 50-65kg, 15×3

Körde faktiskt inga superset eller triset under passet idag utan fokuserade enskilt på varje övning för sig. Kanske därför jag tyckte de blev ett bra pass.. Variation är ju de bästa för resultat så en sådan liten förändring kan göra skillnad. Vissa övningar har jag skrivit (ex. 20-30kg) och de är för att jag börjar på den lägst angivna vikten och avslutar på högsta under mina 3-4 set.

 

Hoppas ni hänger med på vilka övningarna är annars får ni gärna kommentera nedan så ska jag försöka förklara dem mer tydligt för er <3

 

Love, L

Posted in T R A I N I N G.

Leave a Comment